De senaste somrarna har jag använt mitt Primus Shelter vid kortare helgturer i fint väder. Detta att ligga och kunna titta ut med en panorama-myggnätsöppning är helt vanebildande. Även en regn-natt har funkat (endast lite, lite dropp). Jag vill aldrig gå tillbaka till traditionella tällt där man stänger in sig och nästan får gissa vädret, alternativt ha en myggöppning på kortsidan som man bara kan se ut genom om man vrider huvudet i obekväm ställning.
Hursomhelst, när jag i helgen var på Fulufjället så kände jag att jag oroade mig för att vinden skulle vända, ihållande regn. Det kändes inte så bra och jag insåg att jag gärna skulle ha ett rejälare tält. Min fråga är: finns det något lättvikts 1-2 manstält med stor myggnätsöppning utmed långsidan, så att man vid bra väderlek kan ligga och beskåda fjällvärlden? Med lågvikt menar jag kring 2 kg och därunder.
Ulf
Hursomhelst, när jag i helgen var på Fulufjället så kände jag att jag oroade mig för att vinden skulle vända, ihållande regn. Det kändes inte så bra och jag insåg att jag gärna skulle ha ett rejälare tält. Min fråga är: finns det något lättvikts 1-2 manstält med stor myggnätsöppning utmed långsidan, så att man vid bra väderlek kan ligga och beskåda fjällvärlden? Med lågvikt menar jag kring 2 kg och därunder.
Ulf