Förra sommaren skulle jag ut på en tvådagarspaddling med övernattning och på stranden där jag sjösatte stod det några människor och tittade ut över havet. När jag rullat ut kajaken i vattnet och dragit upp dragkedjan i torrdräkten och skulle skjuta ut kajaken frågade en av damerna "vem leker du att du är"? Jag stod som ett frågetecken och frågade vad hon menade egentligen. "Ja leker du att du är James Bond eller Hamilton"? "Varför skulle jag nödvändigtvis behöva låssas att jag är nån" frågade jag? "Ja men din kanot (hon kunde inte skilja på kanot och kajak ens) är ju militärgrön, din overall svart (där sket det sig igen, det är en torrdräkt utan märkningar) och din väska kamouflagefärgad (vattentäta packsäcken för tältet och sovsäcken) så då måste du ju leka att du är hemlig agent.
Jag orkade bara inte förklara för hon lyssnade inte, och visst är en del av mina grejer från "gröna firman" av flera anledningar men jag behöver inte "leka", jag slutade med fantasier sen redan som tonåring. Jag använder mina grejer frekvent just bara för att jag älskar att vara ute i skog och mark.
Så, vilka är era mest "älskade" och hatade kommentarer från omgivningen?
Jag orkade bara inte förklara för hon lyssnade inte, och visst är en del av mina grejer från "gröna firman" av flera anledningar men jag behöver inte "leka", jag slutade med fantasier sen redan som tonåring. Jag använder mina grejer frekvent just bara för att jag älskar att vara ute i skog och mark.
Så, vilka är era mest "älskade" och hatade kommentarer från omgivningen?