Jag har tidigare läst en tråd på forumet där en person tipsade om en färdväg på höjden mellan nedre vistas och leavasvaggi. Han hade startat från Nikka gått några hundra meter på leden mot vistas och sedan vikt av mot nord-väst mellan toppana 1991 och 1235. Däruppe var det tydligen ganska lättvandrar gräslandskap. Antagligen liknade det höjden söder om ladjuvaggi.
Jag har själv spanat på området från njurni och det har sett rätt intressant ut. Har också sett att Pearl (pär lindh) på forumet gjort någon tur då han delvis var och traskade i dessa trakter.
Någon som har färdats i dessa mer obskyra stigar och har något att säga/tipsa om. Funderar nämligen på att titta närmare på området under sommarens tur.
Jag har själv spanat på området från njurni och det har sett rätt intressant ut. Har också sett att Pearl (pär lindh) på forumet gjort någon tur då han delvis var och traskade i dessa trakter.
Någon som har färdats i dessa mer obskyra stigar och har något att säga/tipsa om. Funderar nämligen på att titta närmare på området under sommarens tur.