Hammerhead m.m
Har läst om HH på telemarktips.com, och det verkar vara en schysst bindning, men...hmmmm...jag gillar faktiskt inte hur den ser ut.
Kanske lite löjligt och säkerligen ofunktionellt av mig, men så tycker jag i alla fall.
Att den sedan bara går att köpa dem från RR:s site, och inte åtminstone i Skandinavien är ju en klar nackdel, inte bara initialt utan även senare då man kan ha behov av reservdelar.
Men frågan är om hur det kommer bli med 7tm, det kan ju hända att den bara säljs ifrån tyskland och det är ju inte heller så bra.
Har snackat med den lokala InterSport-affären här och dom skulle tydligen kunna få tag på Voilés Hardwire, och priset skulle ligga på ca 2200 kr. Men jag skulle vilja veta lite mer om den, överdrivet uttryckt så är det ju dock "bara" en vidareutveckling av Chilisar, eller ?! (det är väl synpunkter och erfarenheter om detta som jag gärna skulle vilja veta mer om)
Och så var det ju då Linken, säkerligen schyssta bindningar även de, men skulle gärna få veta om dom löst dom problem som dom hade inledningsvis med att plasten sprack, sen är dom ju inte direkt gratis eller lätta heller...
Problem och besvär med Chilisar har debatterats tidigare i detta forum, men man måste ändå ge Chilisar det "berömmet" att dom har funnits ett tag och att dom kostar under 1000-lappen, och handen på hjärtat så har väl dom flesta av oss haft/har ett par nån gång?
Men anledningen till denna tråd är trots allt att jag vill pröva något annat än mina chilisar, frågan är ju då vad?
Hoppsan, blev ett långt inlägg detta!!
/Anders B