Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Globetrotter har ingen butik i Munchen
- Trådstartare thureb
- Start datum
Haha, då ses vi där. Ska du presentera nåt? Hade själv tänkt fråga om utebutiker i München just av samma anledning.
Nja, för 100 år sen fanns det en uteaffär med 5(?) våningsplan, precis vid Marienplatz (på en tvärgata från torget). Rätt liten total butiksyta, men en trevlig affär, med mycket som man inte hittade i Sverige. Men som sagt, det var 100 år sen, runt 1997.
/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2006-08-29 kl 20:40]
/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2006-08-29 kl 20:40]
Sport Schuster! Med lite googling hittade jag namnet på följande hemsa, som även tycks innehålla annat intressant (mer outdåår, cykel osv.) i och runt München:
http://www.christoph-moder.de/diverses/geschaefte.html
/Håkan
http://www.christoph-moder.de/diverses/geschaefte.html
/Håkan
Sport Schuster var det ja! Där finns det mesta.. den andra butiken mittemot verkar dock inte vara med pà listan.. eller är det Karstadt Sport jag tánker pà.. ? Aj, kan man bli gaggig redan vid 40?
München Centrum ár väl rätt platt, och fullt med cykelbanor.. (kan ej svára pà detta. Jag är nog gaggig, trots allt)
München Centrum ár väl rätt platt, och fullt med cykelbanor.. (kan ej svára pà detta. Jag är nog gaggig, trots allt)
Ligger inte Karstadt Sport en bit därifrån, i riktning jvgsstationen (från Marienplatz sett, alltså)?Malindo; sa:eller är det Karstadt Sport jag tánker pà.. ?
/Håkan
Tackar för listan, Håkan!
Håkan K; sa:Ligger inte Karstadt Sport en bit därifrån, i riktning jvgsstationen (från Marienplatz sett, alltså)?Malindo; sa:eller är det Karstadt Sport jag tánker pà.. ?
/Håkan
Jo det är korrekt, Karstad sport ligger dessutom lite bortom Karstads stora varuhus pà gàgatan (fràn Marienplatz sett), dock pà samma gàgata, samt pà höger sida.
Kvarstâr fràgan vad den andra stora sportaffáren i närheten av SportSchuster heter(tror som sagt den ligger mitemot, pà samma tvärgata).
Kanske Thure kan svara pà den fràgan efter besóket?
exciter; sa:
Skulle också ha rekommenderat dem. Under en viss tid försökte de att konkurrera med Globetrottel på det överregionala planet, tryckte stora fina gratiskataloger med mera.
De lyckades aldrig köra om Globetrottel, men anledningen till att Globetrottel inte har en filial i Sydtysklands jättemetropol (med många solventa köpare!) heter nog Lauche+Maas, dvs regionalt sett är de stora och betydande och har hittat sin (stora) nisch.
De kommer aldrig riktigt ut på den heltyska marknaden men Globetrottel kommer inte heller in på München-marknaden pga dem, så skulle jag sammanfatta läget.
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg