Roberts storlekar?

Undrar lite om storlekarna på säckar från Roberts. Jag har mejlat dem men fick lite mysko svar.... språkförbistring tror jag ;)

Finns det nån här i min storlek som kan ge en uppfattning om hur säckarna är i storleken? Jag är 190 cm och ganska smal.
 
Jag är 191 och normalbyggd. Jag kan plocka fram storleken jag valde, men jag har ju inte hunnit prova säcken ännu, så därför vet jag ju inte om det var helt rätt svar.

Det blir ju lätt lite förvirrat i och med att de har stora möjligheter att anpassa till just dina önskemål - fast det är ju inte alltid man vet exakt hur man vill ha det. En god möjlighet är ju att utgå ifrån en gammal säck och jämföra mått och passform...
 
Jag funderar på en Makalu 1100, men är osäker om standardlängden på "190/230" räcker. Det står att den passar person som är 190 cm, men man vet ju aldrig. Har du standardlängd? Om du har det kan du väl rulla ut och krypa ner en stund? :)

De vill för övrigt ha 3200 svenska riksdaler för den säcken med frakt :)
[Ändrat av öringen 2005-12-25 kl 10:42]
 
Jag ska kolla allt det där och återkomma, jag tror bestämt att jag valde extra lång. Jag kollar upp osv, men just nu måste jag iväg och MTB:a...


(Jag köpte tydligen en: Ultralight 500 (new model with half zipper) (L+ 5,W size) with Pertex Quantum and 800cuin. L är nog just 5 cm extra och då passar det nog också att ta W - men jag ska provaligga lite i den så snart jag har tillfälle :))
 
Storleken känns bra. Det går säkert att klara sig utan de 5 cm extra på längden också, medan jag tycker att vidden var komfortabel, och troligen skulle en smalare kunna kännas trång.
 

Liknande trådar