Har läst en del om att torka mat och söker nu lite kommentarer och reflektioner till att torka olika typer av livsmedel. Ska upp på en veckas vandring och har tänkt att proviantera något under vägen, men den mesta maten ska med från början.
Har en gasugn, men kan få tillgång till en elektrisk ugn. Kommentarer?
KÖTT
Har tänkt att både ta med köttfärs och en köppbit att lägga på macka och skiva ner i en gryta. Dessutom funderar jag på att ta med bacon.
Är det någon som har torkat bacon? Hur har ni gått tillväga? Köttbiten tänkte väl jag köpa för att frysa in innan vi åker och använda de första dagarna på turen.
GRÖNSAKER
Morötter, lök, potatis.
Några mer förslag?
Hur går ni tillväga här?
SVAMP
Hade endast tänkt att lufttorka dessa. Alltså lägga dem på tidiningspapper. Hur lång tid brukar det ta?
Vadför livsmedel kan man köpa färdigttorkat, med gott resultat?
Tacksam för kommentarer och synpunkter. Det är första gången jag försöker mig på att torka mat så tipsen är mycket välkomna!
Har en gasugn, men kan få tillgång till en elektrisk ugn. Kommentarer?
KÖTT
Har tänkt att både ta med köttfärs och en köppbit att lägga på macka och skiva ner i en gryta. Dessutom funderar jag på att ta med bacon.
Är det någon som har torkat bacon? Hur har ni gått tillväga? Köttbiten tänkte väl jag köpa för att frysa in innan vi åker och använda de första dagarna på turen.
GRÖNSAKER
Morötter, lök, potatis.
Några mer förslag?
Hur går ni tillväga här?
SVAMP
Hade endast tänkt att lufttorka dessa. Alltså lägga dem på tidiningspapper. Hur lång tid brukar det ta?
Vadför livsmedel kan man köpa färdigttorkat, med gott resultat?
Tacksam för kommentarer och synpunkter. Det är första gången jag försöker mig på att torka mat så tipsen är mycket välkomna!