Mt. Logan

Jag undrar om det är någon där ute som har några bra tips om information om Kanada's högsta topp- Mt Logan.
Jag har svept runt på nätet och hittat en del vettigt, men fler tips mottages mycket tacksamt!

Kontakter. Websidor. Tips från någon som vart där. Anything :)

Tack.

// Lars
[Ändrat av sundancekid 2005-02-13 kl 23:00]

Svenskar

1992 var en svensk expedition där. Jag känner flera av deltagarna, de kanske kan svara på frågor. Maila så kan du få några adresser.

Peter

Guide

Träffade en trevlig guide vid Zermatt 2004 som så vitt jag förstod kör återkommande turer till Logan. Kontakt går att få via hemsidan: http://www.alpesexploration.com. Jean-Marc heter guiden.

Om det blir en tur är jag själv mycket intresserad att göra ett försök på Mt Logan. Planerar annars att göra en tur på Mt Robson i juli (i British Columbia).

Maila på badmutha666@hotmail.com om Du/Ni har nytta av en till deltagare på Logan.

Jag var där 2001. Vi gick King trench (lättaste leden) upp. Vi var egentligen där för att borra en iskärna på topplatån men hann med att klättra nordtoppen, nordosttoppen och huvudtoppen.

Behöver du fortfarande info? Hör av dig i så fall. Om du redan varit där så skulle det vara kul att höra hur det var.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg