... för den årliga frågan om man skall förnedra sig att köpa biljett till SSSK. Det blir nog inte av i år igen. Men man undrar varför de inte kan ta in fler medlemmar än de gör? 600 biljetter är i och för sig mycket, men tydligen inte tillräckligt. En fundering som slår mig är: Varför inte hyra Globen, då kan de ta in 10 - 15 000 medlemmar på en enda välkommenkväll. Thure B kommer in i strålkastarsken och bastkjol som Ulf Adelson en gång i tiden. Europe är inhyrda att spela låtar som sedan skall sjungas runt lägerelden. Men sen har vi ju det här med provåkningen, hur skall man lösa det? Varför inte sätta begränsningen till att det krävs ett certifikat för att vara med på klubbens turer? Så kan ju de som endast vill ha isinformation slippa det momentet? För inte är det väl nån som inbillar sig att man blir en säker åkare på en teorikväll och att åka i en orm på Norrviken? På ett sätt så kan man ju påstå att SSSK är lite bedrägliga då de hävdar att dessa två aktiviteter öppnar dörren till svaga vårisar och turer ut till ytterskärgården?
Men, Thure B, vi känner ju varandra nästan numera. Och jag har ju hört att om man blir rekommenderad av en parti ..förlåt jag menar klubbfunktionär, så slipper man alla inträdesprocedurer. Kan inte du skriva ett rekommendationsbrev för mig, så även jag kan få åka skridskor i vinter?
Mvh Håkan B
Men, Thure B, vi känner ju varandra nästan numera. Och jag har ju hört att om man blir rekommenderad av en parti ..förlåt jag menar klubbfunktionär, så slipper man alla inträdesprocedurer. Kan inte du skriva ett rekommendationsbrev för mig, så även jag kan få åka skridskor i vinter?
Mvh Håkan B