Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte om antennen pekar rakt in i bergväggen eller täta granskogen och jag är skymmer själv åt andra hållet.
Jag är ju bortskämd med div leksaker men jag har alltid använt extern antenn på ryggsäckslocket eller axeln för att försäkra mig om optimal mottagning.
Jag har använt min forerunner en månad nu och är hyfsat nöjd. Som några har varit inne på så är det tveksamt om den funkar i barrskog och det är rätt. Den tappar kontakt ibland.
Men, om man skall ha den till navigation så gör det väl inte så mkt? Forerunnern tappar kontakten så sällan så det inte bör störa om man "bara" skall navigera och inte ha exakt sträcka/rutt för träningsloggen. Det borde ju vara praktiskt att ha den på armen då också.
OBS: Är novis på området GPS/navigering, har bara forerunnern för att veta hur långt jag har spungit/cyklat/skidat.
Ja, för sådana övningar som skidåkning, när händerna är upptagna med annat, då vore den ju perfekt.
När man springer kan man ju hålla en liten GPS, till exempel min Vista, i handen, men det blir lite svårt om man ska hålla reda på stavar också.
GPSCity säljer den för 129.95$ +frakt 34.5$. Jag betalade SKR 1244,80. Beställde den 2004-02-25. Leverans till dörr via FedEx 2004-03-01. Inga ytterligare kostnader hitintills.
Fungerar som förväntat. Klockren mottagning vid fri sikt. Ganska pålitlig i granskog. Vid löpning/cykling på inte alltför skymd sikt uppåt är längdmätningen helt OK!
Suveränt med "Tillbaka till start" visar riktning, avstånd och förväntad tid till vald waypoint (start). Ja, du kan välja svensk text på displayen.