Bra friluftsbutik i Berlin?

Jag ska ner till Berlin under någon vecka med jobbet. Tar gärna emot tips på bra friluftsbutiker och andra bra inköpsställen, som militära överskottslager, för utrustning runt friluftsliv.

Mvh Raskesven
 
Jodå, Globetrotter...

...i Steglitz kan rekommenderas.

3000 kvm med friluftsprylar, klättervägg, frysrum och bassäng, så att man smidigt kan prova grejorna... Och tröttnar man, kan man sträcka ut benen i kafét. Utflyktsmål för folk på helgerna, som det verkar.

Spana in SnowPeaks titankök och småprylssektionen. Räcker till och blir över. De stora fynden som svensk gör du på skodon, torrkäk och sockar. Teva-sandaler är en bra prisjämförelse.

Såg förra veckan att de hade fynd på turskidor, men jag tror att den rean görs i butiken i Hamburg, Wiesendamm. Såg ett par Fischer som var ca SEK 1000 billigare än här.

Tips! Skaffa Globetrotterkort i informationen om du ska köpa dyra grejor. Då får du ytterligare några procents rabatt.

mvh

Anders
 
Det finns en bra butik på en parallellgata till Kurfursten Damm, som jag har glömt namnet på. Det var något i stil med Bantam eller något annat som började på B. De hade alla möjliga saker till ett mycket förmånligt pris, eftersom Tyskland har lägre moms än vi.. Köpte Nalgene-flaskor och en hel del annat smått och gott när jag var där förra året.

Sorry att jag inte kan vara till större hjälp.
 
bleckert; sa:
/.../till ett mycket förmånligt pris, eftersom Tyskland har lägre moms än vi./.../
Det stämmer 16% istället för 25%, men den stora skillnaden kan man nog tillskriva en effektivare distributionskedja, större marknad och fungerande konkurrens.

/Håkan
 

Liknande trådar