Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som känner till om det går att köpa/få tag på Kartex 4 som separat programvara. Eller är man tvingad att köpa en Terrängkarta á hur-mycket-pengar-som -helst för att kunna ta del av detta program?
Kartex 4 har visserligen några förbättringar gentemot Kartex 3.05 men också många försämringar och många funktioner funkar inte, så jag kan inte med gott samvete rekommendera någon av mina vänner att köpa Kartex 4.
Kartex 4 ska visserligen i teorin supporta din Silva (gammalt inlägg) men jag har läst någonstans att det inte funkar och jag litar mer på inlägg här än på Lantmäteriverket.
Skulle du trots allt köpa Kartex 4, så finns en användarhandledning att hämta på länken ovan. Av någon anledning så finns användarhandledningen inte med på CD:n med programmet.
Köp en licens av OziExplorer med rik-tillägg eller Fugawi i stället för Kartex 4.
Jag har sedan i maj i år OziExplorer med rik-tillägg, och jag kan jag till skillnad mot Kartex, med gott samvete rekommendera OziExplorer med rik-tillägg till mina vänner, och ha kvar dem som vänner. Däremot får jag ibland frågor om vad alla inställningar i File Configuration är bra för, frågor som jag i många fall går bet. Jag vet bara att med mina inställningar så funkar det för min GPS och mina vanor.