Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Potatismjöl som hårschampo?
- Trådstartare idara
- Start datum
Passa på och doppa skallen och skölj ur håret i kallt vatten när du ändå är helt varm under vandringen; då är det enbart njutbart. Försök undvika smältvattnet från en glaciär bara, det kan bli lite väl kallt
Eller passa på under en vilodag eller vid lägret, skölj ur håret med kallt vatten, ha en kastrull med varmt vatten redo, "spä ut" det varma vattnet till lagom temperatur, och avsluta med att skölja med ljummet vatten, och ha handduken redo.
Mvh Raskesven
Eller passa på under en vilodag eller vid lägret, skölj ur håret med kallt vatten, ha en kastrull med varmt vatten redo, "spä ut" det varma vattnet till lagom temperatur, och avsluta med att skölja med ljummet vatten, och ha handduken redo.
Mvh Raskesven
Hoppa då över att doppa huvudet direkt i kallvatten. Ta med dig lite extra bränsle (behövs inte mycket) så du kan värma kastrullen med vatten och skölja med varmvatten. Torrschampo för hund? Torrschampo drar väl ur en del fett men inte får du någon fräschhetskänsla av det.idara; sa:Hm...det där med att doppa huvudet i kallt ville jag ju helst undvika..... Är väl lite känslig för att bli kall om just huvudet.
Så....är det någon som testat torrschampo för hund? Eller något annat?
/Idara
Mvh Raskesven
idara; sa:Hej!
Är det någon som har testat att använda potatismjöl som torrschampo under vandringar? Jag är inte säker på att jag vill stoppa ner huvudet i kallt vatten och undrar därför om den "gamla kuren" med potatismjöl fungerar någorlunda?
Tacksam för snabbt svar.
Hälsningar
Idara
Hur länge hade du tänkte att va ute? Efter ett par dar tille en dryg vecka behövs ju ingen mirakelkur för att få håret hyfsat. Men om man gått ett par veckor och dessutom har långt hår och vill få nån fason på det, ja då blir det kinepigare om man inte har rikligt med varmt vatten och schampo.
Så när och hur hade du tänkt använda det? Don efter fason ;-)
Strunta helt enkelt i schampot, bästa sättet att få naturligt glänsande hår?Egel; sa:Men om man gått ett par veckor och dessutom har långt hår och vill få nån fason på det, ja då blir det kinepigare om man inte har rikligt med varmt vatten och schampo.
jag har tvål till allt,
alltså även håret men fan vet om jag egentligen brukar
tvätta det under turen. Det känns oftast lika omotiverat som
att raka sig, något som kan vänta tills man kommer hem.
det viktiga för mig är att tajma sista besöket hos frisören
före resan så jag har kort hår hela tiden.
il C.
alltså även håret men fan vet om jag egentligen brukar
tvätta det under turen. Det känns oftast lika omotiverat som
att raka sig, något som kan vänta tills man kommer hem.
det viktiga för mig är att tajma sista besöket hos frisören
före resan så jag har kort hår hela tiden.
il C.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg