Är det program eller minne som avgör hur många punkter det är i ett spår eller rutt? Det är väl både delar, men i grunden är det väl programmet. Jag hade tråden uppe i höstas men vill skriva igen. Jag tycker att antalet punkter i spår och rutt är för litet. Jag använder min Garmin Venture på skoterturer och det blir svårt att göra rutter på skoterleder med bara 50 punkter/rutt. Det går också ganska fort att fylla active log vid turer på 10-15 mil.
ActiveLog rymmer ju ca 2000 punkter. Om man sparar som spår reduceras antalet punkter till runt 200 för att man skall kunna spara 10 spår. Om man sedan vill navigera efter spåret så reduceras det igen till 50 punkter. Det skall vara raka leder för att man inte skall gena 100-tals meter då. Jag skulle gärna se att man kunde välja själv. Om jag vill lagra 5 spår så kunde varja spår ha 400 punkter i stället och likadant med rutterna.
ActiveLog rymmer ju ca 2000 punkter. Om man sparar som spår reduceras antalet punkter till runt 200 för att man skall kunna spara 10 spår. Om man sedan vill navigera efter spåret så reduceras det igen till 50 punkter. Det skall vara raka leder för att man inte skall gena 100-tals meter då. Jag skulle gärna se att man kunde välja själv. Om jag vill lagra 5 spår så kunde varja spår ha 400 punkter i stället och likadant med rutterna.