Erfarenheter av Crossplate ???

Hej alla glada!

Undrar om det är någon som har hört/testat hur bra crossplate 1.0 eller 2.0 fungerar?
Ska köp nya skidor o det verkar ju supertsmart,
men blir det lika stabilt?
tappar man känslan i skidan?
blir den stum?

Tacksam för utlåtanden.

/Micke

x-plate

Tyvärr verkar det som om den i dess nuvarande konstruktion är för klen. Jag jobbar i en skidbutik och vi har fått in flera exemplar som är helt vågiga och glappar. Det ska tydligen komma en förstärkt konstruktion, så jag föreslår att du avvaktar.
/mvh Jon

Crossplate 2.0 vs. 1.0

Calzone; sa:
Tyvärr verkar det som om den i dess nuvarande konstruktion är för klen. Jag jobbar i en skidbutik och vi har fått in flera exemplar som är helt vågiga och glappar. Det ska tydligen komma en förstärkt konstruktion, så jag föreslår att du avvaktar.
/mvh Jon

Jag vet att den nya Crossplate 2.0 är på många sätt en bättre och stryktåligare platta än 1.0, jag har haft 2.0 monterad på mina Scott Santiago i en månad nu, och åkt så gott som dagligen på dem det senaste två veckorna, och ser ut att hålla utan problem. Det bästa är att det känns inte som om man hade en platta monterad, skidan beter sig precis som utan platta och det är ett stort plus enligt mig. Jag har inte haft tillfälle en att använda dem med randoneé bindningar men när jag har gjort det så återkommer jag med ett utlåtande. Du hittar allt om Crossplate på http://www.ndi.nu

//Micke

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Charlotte_LL Randonneekurs samt teliskurs - erfarenheter att dela? Telemark 0
perhagdahl Erfarenheter från Borgafjäll? Telemark 2
Qanik Crossplate Telemark 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg