Telemarksfilm?

Hejsan!

Längtan efter skidsäsongen är påtaglig! Är det någon som kan rekommendera någon/några bra telemarksfilmer för att göra denna längtan mer uthärdlig? (Berätta gärna var de finns att få tag i!).

Tacksam för svar!

clindh

Forumvärd
"Unparalleled"-serien rekommenderas. Allt från extreme till jibbing på telisar, med skön soulig musik till skillnad från andra skidrullars mer agressiva hardcore.

Vet tyvärr inte var du får tag på dem i Sverige, jag köpte min Unparalleled 2 på DVD direkt från http://www.upproductions.com Rätt dyrt men det får det vara värt. Amazon har VHS-versioner av alla tre filmerna om du har en NTSC-kompatibel spelare.

Iceman

Iceman tar en miljard år på sig att få ut sina beställningar dock.

Beställde nya unparalleled för länge länge sen. Verkar ta iceman ett himla tag att få in filmerna. så jag skulle nog hellre betala den extra frakten och beställa ifrån amazon eller liknande.

Sorry Iceman men jag är pissed för att jag inte fått filmer ännu

Unparallaled

Har också beställt från Iceman och dom är sega som f-n.
Har 1 och 2a:n i serien hemma och det är dom bästa skidfilmerna alla kategorier!!! Okej jibbingen kanske inte är lika bra som i Propaganda men det är hela stilen båda filmerna är gjorda i som gör dom så bra. Synd bara att dom är så dyra. PÅ unparallaleds hemmsida (www.upproductions.com) går det dock att beställa ett combo-pack som gör det billigare! JAg mailade "bones" och frågade hur lång tid det skulle ta att få filmen från USA till sverige, svaret blev 8-10 dager vilket inte är så farligt.

//Oskar

clindh

Forumvärd
Det beror nog inte bara på Iceman; jag beställde 3:an på DVD från Amazon USA förra måndagen och de har fortfarande inte fått in den från Upproductions. Men inget är ju som väntans tider sägs det...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nielsjonas Telemarksfilm Telemark 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg