Mässarean hade tydligen ökat men innehållet minskat - i alla fall inom min intressesfär - kajaking, uteliv...
Jag hade gärna sett tillverkare som Fjällräven, Haglövs, Hilleberg etc.
Jag såg fram emot att kolla in olika flytvästar för kajaken men det var mycket tunt. Det fanns ju en del men hos i alla fall en utställare var intresset av att snacka om det man ändå tagit sig tid att visa rätt svalt.
Jag hade gärna sett mer av Garmins nyheter på GPS-fronten men jag kan tyvärr inte säga annat än att deras monter var dötrist! I stort sett en hög med de redan inkörda eTrex-modellerna.
Avdelningarna för jakt & fiske samt "kom till vårt landskap och lek Robinsson eller äventyrare" upplevde jag som att de hade utökat. Husvagnsköret missade jag helt, tack och lov - de kan hålla till på Husvangsmässan i Jönköping.
Jakt och fiske är helt ok, även om inte jag är så intresserad av det. Dock funderar jag på om inte alla dessa researrangörer passat bättre på en resemässa. I år hoppade jag över denna avdelning. Jag upplever den som mer för de som vill köpa sig en prova på biljett till "äventyret" än för de som håller på med nåt speciellt och vill finna info om hur man kan utöva det i just den regionen.
Avdelningen för uteliv med saker som sovsäckar, kök, kajaker, tält var klart mindre än förut.
Årets behållning var att träffa mässbesökande kajakkompisar och att lyssna på Magnus Fischer. Även förra året var föreläsingarna stor del av behållningen (bl.a. Johan Nilsson).
Blir det inte tydligt att det skett förändringar nästa år så blir det inget för mig.
Mitt tips till mässarrangörerna är att ta hjälp av Utsidan för att ta in önskemål angående mässan ifrån oss som håller på med våra äventyr i vildmarken.
Mvh
/SJ