Buntband :)

Ett tips för er som tycker nu har för få vattenflaskor på ramen: Buntband! Dra runt ett par stycken och vips: en fin flaskhållare har uppstått!
/M
 
Hur?

Buntband är en oerhört bra till allt möjligt, men det
där förstår jag inte riktigt. Kan du förklara lite mer?
 

Guest

Gäst
En aning off topic, men ändå..

Jag tar alltid med mig en näve buntband när jag skall ut på äventyr. I somras var jag ut och paddlade byggde jag bivack med hjälp av en liten Laplandersåg och just buntband. Bivacken står nog kvar ännu. Dessutom kan man ha den till alla möjliga reparationer. Tänk bara på att inte sprida dem överallt i naturen!
 
Även till att....

På resa..Ett buntband runt ögglorna på dragkedjan fungerar som snabbt enkelt lås på ryggan.. Det syns iallafall om någon öppnat den.
 
Jag måste erkänna en bristande allmänbildning - vad är ett buntband?

Är det pappersbuntar som ska hållas ihop med band, eller vad kommer namnet ifrån?
 
Buntband!

Nej inte sedelbuntar...

Plastband som man exempelvis drar runt en sopsäck för att stänga den eller som namnet skvallrar om, att dra ihop en bunt med kablar, snören eller annat för att fålla kablarna på plats i en pressisk bunt... Oftas vita i plast där man trär ena änden i den andra och låser fast...svårförklarat med ord...
 
Ett plastband...

där ena änden har ett lås och så har bandet i andra änden låshack, så när man för in änden med hack i låset så kan man dra åt (och inte lossa bandet).

/Håkan
 
Bryts ned!

Å andra sidan kanske det är bra om naturen tar tillbaka dom buntband man tappat/glömt.

/Lod
 
Bild

En kanske lite bättre bild finns hos ELFA http://www.elfa.se/se/ sök på buntband eller artikelnummer 55-028-02, eller varför inte det öppningsbara 55-040-06, eller färgade 55-034-12. Tyvärr så är förpackningstroleken 100 st, men å andra sidan så räcker det ju ett tag.

Per Brune