Klassisk täckjacka för vardagsbruk sökes

Decathlon kan ha fynd ibland. Jag har en regn/bergsjacka därifrån som har varit utmärkt men den har ingen isolering vilket däremot nedanstående systerjacka verkar ha. Kanske kan passa dig?


Klickar du i storlekshjälpen får du detaljerade frågor om din kroppsstorlek och önskemål om lös/tight passform etc.

Thure
 
Senast ändrad:
Var jackorna så mycket längre på 70 och 80-talet? Jag vet jag fick leta ett bra tag innan jag hittade en täckjacka som gick ner en bit och kollar jag på jackorna som finns kvar från den tiden så är de inte särskilt långa.

Bortsett från det så såg jag av en slump att jula har en längre täckjacka (dammodell).

Mina var då det. Och jag var valdigt smal på den tiden, så lär ha köpt små storlekar också. Nu har jag större storlek men ändå är jackorna kortare.

Och framför allt var de rymliga och raka i modellen. Det jäkla slimmodet har ju förstört t.o.m. T-shirts!


Ska kolla Jula - tack!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tundraman Kängor för vardagsbruk.. Kläder 13
Tomas J Billig dunjacka för vardagsbruk. Kläder 19

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.