Hjälp! jag har ett ganska lutigt problem: när jag såver utomhus speciellt på vintern när det många minus grader så kan jag ibland vakna mitt i natten av att jag fryser om näsan. Det i sig är inget jätte problem utan dilemmat kommer när jag vill krypa ner med ansiktet i sov-säcken. för man vill ju inte ha någon kondens i sovsäcken. jag har en mountain-eqipment lite-line sovsäck med vattentätt ytter tyg. och när jag har sovit ute när det har varit närmare -15 så får jag stora is flak på ytter tyget av fuktig ut andnigs luft. jag har för vana att såva utomhus i lite varmare tempraturer typ över påsk i jämtlandsfjällen då det oftas bara är några grader kallt. men då kvarstår problemet med att jag vaknar av att jag fryser om näsan. folk som jag har frågat om hjälp brukar skoja med mig och säga tejpa in skiten. men jag får väll jöra det om inget annat jälper. jag kann ju inte vara ensam om att ha en kall näsa så om någon skulle kunna hjälpa mig med antingen kondens eller näs problemet så vore jag glad.
/tack david lupus wolff
/tack david lupus wolff