Hur är det och äta jägarsnus med mer nötter till lunch och till middag frystorkad mat?
Om jag säger så här att till frukost blir det gröt och till lunch jägarsnus med mer nötter,
och till middag frystorkad mat.
Vad sägs om detta?
Har själv träffat folk som skulle ut och vandra och en person hon skulle leva på nötter på sin tur.
Ingen annan än du själv kan svara på frågan.
Jag har mer och mer slutat laga varm mat på lunchen och en mycket stor del av mitt totala energiintag kommer från nötter/frön. Men att jag råkar trivas med det behöver inte betyda, att du kommer att göra det.
Våra magar och kroppar är olika. En del reagerar t ex med lös mage på den lilla andel bitterämnen i sötmandel, som inte märks vid normal vardagskonsumption. Andra har svårt för så stora mängder fett.
Varför inte bara ta och testa hemma några dagar?
PS
Varken vanlig gröt eller frystorkat är speciellt energieffektivt, så du får pilla i dig desto mer nötter. Orkar du/din mage med så mycket, som du kommer att behöva för att täcka ditt totala energibehov? ,
Du behöver kanske satsa på en bättre frukost och middag, om "nötlunchen" skall ha en chans. Gröt går att "berika" med t ex rostade frön, fullfett mjölk- eller gräddpulver, extra mycket smör m m. Även middagen går att förstärka med smör eller annat fett, kokosmjölkpulver, jordnötssmör etc.