Jag har alla tre versionerna av Fire Maple-brännaren, alla verkar välgjorda och har varit krångelfria i flera säsonger. Jag som lagar "riktig" mat ute är inte minst nöjd med det jämnt bredstrålande brännarhuvudet och lättheten att finreglera lågan, med precision och inom vida gränser.
Optimal kastrulldiameter är kring 15 cm, dvs precis som en Trangia 27-gryta, som ju går att köpa lös.
118-versionen med förvärmningsslinga har nog visat sig minst användbar - möjlighet till vätskematning är fint i teorin, men "priset" är ökad vikt, ibland viss "eldspottning" med hastigt uppflammande lågor, och framför allt, att man inte kan reglera lågan (allt detta dock inte värre än andra vätskematade brännare jag sett/prövat, det ingår sas i konceptet).
Jag har inte upplevt att jag behövt ta till vätskematning på tresäsongsturer - ner till ett tiotal minusgrader har det funkat fint med enkla knep som att värma gasbehållaren med händerna, ha den i sovsäcken eller innanför kläderna en stund före matlagning. Så 118 har mest fått tjäna som "färdigtömmare" av överblivna gasslattar från längre turer under diverse picknickar och havsutflykter hemmavid.