Jag har bara läst om WC Helium men de verkar ju verkligen helt OK. Kör själv i första hand Camalota, men har även några andra märken.
Vilka storlekar som är bäst beror ju alldeles på vilka sprickor man stöter på... en 0,75 är ju verkligen inget att ha om man behöver en 3. 0,75 och 1 känns ofta klockrena på nåt sätt och rätt frekventa. Men på nåt sätt kändes det som den största aha-upplevelsen var med de små kammarna, när man kunde säkra i sprickor som det var svårt att få till en bra kil i.
Ska man dock bara ha fyra st, kanske det ändå ska vara i storlekar där man helt enkelt inte kan sätta en kil p g a storleken. Och då är det kanske 1 och uppåt som gäller. ganska sällan behöver man dock 4:an, och även om det kanske verkar hopplöst om det är en stor spricka och man inte har en stor kam, så är det ju inte helt ovanligt att det inne i en grov spricka ändå finns möjligheter till placeringar med mindre grejer.
Så skulle jag bara ha 4 kammar så blev det kanske 0,75, 1, 2 och 3. Och hela tiden menar jag Camalot C4-storlekar, vet inte om de överensstämmer med Helium.
Kan också rekommendera beställningar från UK. Barrabes.com brukar också kunna vara konkurrenskraftiga.