Klättring ute efter jobbet börjar bli allt svårare, så jag prövade bouldering med lite lampor nyligen. Jag har inte bumlat mycket alls runt i Sthlm men av det jag hittils har sett så ser det ut som om det finns bara ett få tal typ av problem, iallfafall i de lättare graderna.
Manting: Starten upp till mantlingen är oftast bara transportsträcka. Kruxet är mantlingen (om man nu inte krystar till det med en sittstart). Mantlingsproblem tycks dominera överlägset av vad jag hittils har sett. Gillar du att mantla är Stockholm ett paradis. Mantla är ganska kul, men inte hela kvällen lång.
Catch/Dyno: From start, catch/dyno to ledge and you're home.
Sva: Är det inte mantling eller catch/dyno så är det helt enkelt inte brant.
Jag förmodar att detta är trångsynt... Hjälp mig vidga mina vyer... Var hittar man varierad lätt bumling runt Sthlm?
Manting: Starten upp till mantlingen är oftast bara transportsträcka. Kruxet är mantlingen (om man nu inte krystar till det med en sittstart). Mantlingsproblem tycks dominera överlägset av vad jag hittils har sett. Gillar du att mantla är Stockholm ett paradis. Mantla är ganska kul, men inte hela kvällen lång.
Catch/Dyno: From start, catch/dyno to ledge and you're home.
Sva: Är det inte mantling eller catch/dyno så är det helt enkelt inte brant.
Jag förmodar att detta är trångsynt... Hjälp mig vidga mina vyer... Var hittar man varierad lätt bumling runt Sthlm?