Jag söker tips på en lite grövre sko i med eller utan GTex men som man helst inte blir blöt i när man går på hundpromenader i skog och blötta gräs o.dyl. Skon bör vara lite känglik med en styv sula pga att jag har ont i tåleden. Kommer därför att kasta mina lite grövre Salomon sportskor där sulan är för mjuk.
Jag kommer att ha dem utanför jobbet till det mesta, inkl. gå-på-stan, som inte kräver kängor eller stövlar men även skogen om det inte är alltför blött.
Jag gillar det här utseendet och ska också testa dem:
Problem är att jag testat deras Crag och jag hamnade mellan två storlekar så jag kunde inte köpa såna då. Crag är dessutom "luftig" på ovansidan vilket innebär att man blir blöt om man går i gräs och annat = inte bra. Den här Vertigo GT är bättre ur den synpunkten.
Tacksam för tips! Gärna såna man kan köpa i butik i Stockholm.
Jag kommer att ha dem utanför jobbet till det mesta, inkl. gå-på-stan, som inte kräver kängor eller stövlar men även skogen om det inte är alltför blött.
Jag gillar det här utseendet och ska också testa dem:
Problem är att jag testat deras Crag och jag hamnade mellan två storlekar så jag kunde inte köpa såna då. Crag är dessutom "luftig" på ovansidan vilket innebär att man blir blöt om man går i gräs och annat = inte bra. Den här Vertigo GT är bättre ur den synpunkten.
Tacksam för tips! Gärna såna man kan köpa i butik i Stockholm.