Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Är det någon som vet om det finns någon bra seglarkurs (klubb) i Stockholm?
Har seglat en del förut, men vore roligt att lära sig att hantera en segelbåt själv och kunna ge sig ut i skärgården .
Jag har hört mycket gott om Gunnars seglarskola i Ljungskile. Bl a gick en arbetskamrats fru en veckokurs där, hon lägger numera till för segel.
Tyvärr (?) västkusten, men det är ju inte många timmar från Stockholm...
mvh
Peter
ett tips är att följa med på en sk transportsegling och leva livet ombord och lära sig en hel del
här är en båt som ska hem från Tenerifa i vår: http://www.beatcee.com/ten-sve.html
det är inte min båt så jag kan tyvärr inte svara specifikt för denna
Svenska Kryssar Klubben, Stockholmskretsen, kör sedan förra året seglingsutbildningar i Stockholm, seglingskurs steg 1 och 2 enligt NFB. Man bor ombord så det blir en fin seglingsupplevelse också.
Om du fortfarande vill hitta en seglarkurs, så anordnar jag själv privata kurser i stockholm. Har genomfört ett tjugotal kurser. De flesta har varit flera dygn där deltagarna får lära sig allt de behöver för att kunna segla en båt. Men nu när hösten kommer har jag även kvällskurser. Jag är flexibel och lägger upp det efter deltagarnas önskemål.