-
Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dagstur skåneleden 5/10
- Trådstartare AnnaMaja
- Start datum
Skäralid - Söderåsens nationalpark
Har mailat lite med AnnaMaja och vi kör på Skäralid (Söderåsens nationalpark).
Det är ett av skånes absolut finaste naturområden!
Om ni åker från Malmö/Lund:
Tåg från Malmö C (7:53) via Lund (8:11) till Stehag.
Där väntar buss 518 som går 5 minuter efter att tåget ankommer.
9:02 anländer vi till Skäralid.
Vi börjar vandra en slinga runt Skäralid som är en stor ravin (både uppe på kammen med långa utiskter och nere i ravinen längs ån). Om vi sedan har tid över kan vi vandra via Odensjön till Röstånga också.
Buss hem avgår 15:50 och 18:50 från Skäralid (10 minuter senare från Röstånga).
Ni som åker från annan ort, sök på www.skanetrafiken.se till stationen "Skäralid Nationalparken".
Har mailat lite med AnnaMaja och vi kör på Skäralid (Söderåsens nationalpark).
Det är ett av skånes absolut finaste naturområden!
Om ni åker från Malmö/Lund:
Tåg från Malmö C (7:53) via Lund (8:11) till Stehag.
Där väntar buss 518 som går 5 minuter efter att tåget ankommer.
9:02 anländer vi till Skäralid.
Vi börjar vandra en slinga runt Skäralid som är en stor ravin (både uppe på kammen med långa utiskter och nere i ravinen längs ån). Om vi sedan har tid över kan vi vandra via Odensjön till Röstånga också.
Buss hem avgår 15:50 och 18:50 från Skäralid (10 minuter senare från Röstånga).
Ni som åker från annan ort, sök på www.skanetrafiken.se till stationen "Skäralid Nationalparken".
Är jag inte upptagen med ett födelsedagskalas hänger jag på. Återkommer med besked när det närmar sig.
Jag och sambon är också intresserade av att hänga på.
Mats
Mats
Kontaktuppgifter
Nu börjar det dra ihop sig, inte länge till innan det är dags för vår lilla vandringstur
Så därför tänkte jag föreslå att vi börjar utbyta kontaktuppgifter med varann, vi som vill och ska med den 5/10. Ni kan skicka era namn och mobilnr till mig och så kan jag dela ut det till alla som har svarat. Om ni inte vill att ert nr ska delas ut till någon mer än mig så skriv det i meddelandet. Annars kan det vara bra att fler i gruppen har varandras nummer.
Nu börjar det dra ihop sig, inte länge till innan det är dags för vår lilla vandringstur
Så därför tänkte jag föreslå att vi börjar utbyta kontaktuppgifter med varann, vi som vill och ska med den 5/10. Ni kan skicka era namn och mobilnr till mig och så kan jag dela ut det till alla som har svarat. Om ni inte vill att ert nr ska delas ut till någon mer än mig så skriv det i meddelandet. Annars kan det vara bra att fler i gruppen har varandras nummer.
Ny restid
Vi tar tåget ett par timmar senare istället: Malmö 9:53 & Lund 10:11.
Köp biljetten till zon 391 (Ljungbyhed).
Det verkar bli regn på morgonen, men på eftermiddagen när vi är där ska vädret bli hyfsat.
Så låt inte vädret avskräcka er
Vi ses på söndag!
Vi tar tåget ett par timmar senare istället: Malmö 9:53 & Lund 10:11.
Köp biljetten till zon 391 (Ljungbyhed).
Det verkar bli regn på morgonen, men på eftermiddagen när vi är där ska vädret bli hyfsat.
Så låt inte vädret avskräcka er
Vi ses på söndag!
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
dagstur göteborg | Träffar | 3 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg