Köpte inför sommaren ett primus benstöd till gasbehållare för att mitt lilla gaskök skulle stå stadigare. På väg upp till fjället stannade jag på en mack och köpte extra gas, och när köket skulle användas första gången blev jag förbryllad. Benstödet passade inte på den nya tuben (primus 2207 230g.) men på den gamla jag hade med mig (primus 2202 450g.) satt det perfekt??
När jag kommit hem och mäter tuberna så skiljer det 2.5 mm i diam. mellan dom (111.5mm resp. 109 mm). Har också kvar en gammal 2202 som mäter 103 mm och den passar i det inre spåret på stödet.
Visst är det underligt att en primusprodukt inte ens passar deras egna gasbehållare, eller är benstödet bara gjort för 450g flaskor?
När jag kommit hem och mäter tuberna så skiljer det 2.5 mm i diam. mellan dom (111.5mm resp. 109 mm). Har också kvar en gammal 2202 som mäter 103 mm och den passar i det inre spåret på stödet.
Visst är det underligt att en primusprodukt inte ens passar deras egna gasbehållare, eller är benstödet bara gjort för 450g flaskor?