I urminnestider så har människan jagat djur. Men med vilken rätt tar vi livet av djuren? Jag är starkt emot jakt som i mina ögon är att mörda. Typexempel är debatten om vargen vara eller inte vara. Vad för debatt är det att ens diskutera? Vad ger människan rätt att bestämma det? Människors fantasi och creativitet på smärtsamma fällor tycks vara oändlig. Tänk om exempel vargflocken fick för sig att det finns för många människor och började jakt på oss precis som vi gjort mot dom. Jag skulle skratta ifall det skulle hända med tanke på hur många mord vi människor har begåt mot deras ras. Deras hämnd skulle verkligen vara rättfärdig. När man hör personer som gnäller för att det finns varg i deras närhet och att det måste till jakt pga det. Sådana personer får jag ingen som helst respect för faktiskt. Dels pga att det är även vargens hem i naturen inte bara människans. Bor man på landet bör man ju också ha i åtanke att det finns djur runt omkring. Kan man inte acceptera det så bor man uppenbarligen på fel plats. Jag blir arg när det bara är djuren som tvingas att anpassa sig efter människan. Ner med jakten skrota alla idiotiska fällor och jaktvapen det är min dröm.
Ner med jakten och sluta mörda djur
- Trådstartare pantera
- Start datum
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
|
Så vill rovdjursföreningen inskränka jakten i Sverige :( | Jakt | 52 |