ITAB

Hallå!

Är det nån som har hunnit provat ITAB,s nya 3 Lagers skalbyxor (T&P Lazer).Vore intresant om dom ligger på samma kvalitet som tex Haglöfs skalplagg.
Dom ser bra ut på bild, eller?

Mvh Håkan

Lazer

Hej,

Jag är just hemkommen från 1 veckas fiskesemster i Råsto området.
Jag och kompisen köpte detta ställ just innan vi åkte och det fungerade mycket bra tyckte vi, framförallt byxorna. (Det regnade en dag annars var det blåst som gällde, så någon riktig uthålig test har dom inte fått)

Men vår vecka på fjället klarade dom, tycker att lazer är mycket mjuk och följsam, inget prassel alls vilket jag upplever med många goretex-kläder.

/ulf

hmm..

Är byxornas material i sig vattentätt, eller är det bara impregnering som ger vattentätheten?
-Den har väl en tendens att försvinna efter ett tag?

Snygga byxor tycker jag (har redan jacka, så jag kollar bara efter byx!) - jag har inte sett några byxor i friluftsbutikerna som Både är ett par vettiga byxor Och vattentäta.. att släpa på jäklans överdragsbyxor slipper jag gärna..

Info...

Jag har märkt att om det regnar mycket så blir byxorna fuktig/blöt på insidan men jag hittils inte upplevt att jag blivit blöt på byxorna jag har under!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vago myggnätt från ITAB Fjällvandring 9
Granbacken itab friluftskläder. Fjällvandring 10
skuggarvet ITAB kläder. Fjällvandring 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg