Min gamla kniv har gjort sitt under ett antal år, men det är dags att skaffa en ny. Är ute efter en generell outdoor modell, som passar bra runt lägret och som räcker ett tag. Gärna att den kan slipas utan problem allteftersom. Ska på en 3v survival kurs i Amazondjungeln om nån vecka, och sedan blir det främst användning i Norden lite då och då.
Vad är bäst förresten, en kompakt fällkniv (som jag har haft hittills) eller en "vanlig" kniv med lite längre blad? Finns det kanske något i Terrängs (www.terrang.se) eller Naturkompaniets utbud som skulle passa - har inte riktigt tid att beställa utan vill bara köpa en i Malmö denna helg. Skulle uppskatta tips från er beprövade användare!
Tack på förhand.
/Martin
[Ändrat av Nitsson 2007-06-20 kl 12:10]
Vad är bäst förresten, en kompakt fällkniv (som jag har haft hittills) eller en "vanlig" kniv med lite längre blad? Finns det kanske något i Terrängs (www.terrang.se) eller Naturkompaniets utbud som skulle passa - har inte riktigt tid att beställa utan vill bara köpa en i Malmö denna helg. Skulle uppskatta tips från er beprövade användare!
Tack på förhand.
/Martin
[Ändrat av Nitsson 2007-06-20 kl 12:10]