Småbarn i kanadensare
Kan inte mer än betona det hassex skrev. Tänk på att det är på barnens villkor. har själv använt kanadensare uteslutande. Visst, det är lite båtkänsla men du får med packning för flera dagar och det är skitkul. Har både paddlat själv med en 5 åring en gång och själv med en 3 och 6 åring. Bägge gångerna har den minsta suttit i mitten på en extra stol.
6 åringen har suttit längst fram. Det har fungerat utmärkt, packningen har man fått stuva så man får bra känsla själv i kanoten eftersom det ändå är du som är motor och styr hela ekipaget. Sedan får man faktiskt välja vatten med tanke på att det är barn med. Lugna åar, sjöar etc. men det hänger ju på barnen såklart.
Barn är ju barn och de stimmar, stojar och kan tycka att det är jättekul och skittråkigt på samma gång. Så ta med saker de kan pyssla med under tiden. Fiskespö, kikare, fågelböcker, liten paddel, och en stor portion tålamod till dig själv ;-) Har lärt mig, med mina barn i alla fall, att de behöver rörlighet.
Kan tänka mig att det kanske till och med är lättare att ha med ännu mindre barn ;-)
Och en sista men ändock viktig grej ... sätt på "riktiga" flyvästar. Man vet aldrig när man måste stoppa ned näven och slita upp ett blött barn.