jerven fjellduk/mirakelduken??????

Jeg vurderer å kjøpe meg en fjellduk. Men jeg lurer på en ting! Det blir sagt å skrevet en god del positivt om fjellduken som blir brukt både til sovepose telt og mye annet og alle hevder at det ikke er problemer med kondens!!
Da er mitt spørsmå! Hvor i all verden blir det av fukta??????????
Jeg mener du ligger i en sekk av et matreale som er vanntett og ikke puster og du svetter som en gris og det blir ikke fuktig klamt og ekkelt?? Hvorfor??
Kan noen forklare meg det?????
 
Det er bare orginal Jerven som gir deg noen som helst kondens . Det har jeg stor sett bare opplevd når jeg har bruk Jerven som regnfrakk over sekk og kropp, men jeg blir jo dyvåt når jeg bruker GT også.

De Jerven sekkene med for gir IKKE noen kondens å snakke om, husk å luft den godt mellom slagene og heng den opp når den ikke er i bruk. Lufting er viktig da polyester lukter Limburgerost etter noe tids bruk.

Jeg har faktisk to påfølgende netter i en King SIzeJerven med en Newfoundlandshund bak ryggen og en Gordonsetter på magen . På grunn av volsom kulde og vind så måtte jeg lukke jerven sekken helt, og vi var like tørre hver morgen.

Sortimentet er idag utvidet og så spesialisert at valget er vanskelig, men jeg går aldri på turer uten Orginal Jerven, og på langtur bruker jeg ofte Kingsize Jerven som både sovepose/nattely, og er det kuldegrader så supplerer jeg Kingsizen med en lett sovepose.
Dessuten er det en uendlighet av bruksområder for duken.
Jerven duken er stort sett vanntett,men gå over alle sømmer med Aquaseal en gang iblant og ikke glemm glidelåsene.
 
Priset !!

Kan någon försvara priset på dessa säckar ?

Jag har tittat och titat på hemsidan men det som håller mig från att köpa en säck är priset.

Finns det andra alternativ eller ska man sy en själv ?
 
ja du kan bestille stoff og alt du trenger fra jerven(ifølge deres katalog) Men det står ingen ting om prisen der!!
 
jag är skeptisk..

Så fodret suger upp svett och kondens, sedan börjar bakterierna gro ("Limburgerosten") till dess man har vädrat eller tvättat den. Låter ju mysigt. Verkar svårt att motivera när ett lätt enmanstält eller en tarp/poncho+lätt dunsäck+skummatta väger lika eller mindre som en sån där Thermoduk i King Size och man då får bra mycket högre komfort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
silly Jerven dukar Utrustning allmänt 2
bazzo112 Jerven Exclusive? Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg