Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Mycket fina knivar perdavid! Du kan vara stolt över dem!

~Paul~

Ja det kan han, ser några vackra fina (dyra) knivar här... Själv så köper jag knivar som jag använder, har inte råd till knivar i flera K , Men visst dreglar man när man ser vissa skönheter... Men för mig räcker en mora-kniv, en gränsfors-yxa, en Sandvik-såg etc.

~Paul~ tackar för dina fina kunskaper om knivar, man lär sig... Önskade jag kunde bidra med något till dig och andra här på forumet, men som gammal militär kan jag andra verktyg som inte är precis Jakt, men jag kan inte dela dessa kunskaper här! Utan jag slänger in lite annat som kan kanske vara matnyttigt...

Ber om ursäkt idag! Har tagit lite starkt idag... Men en SORG har uppenbarat sig nu i horisonten, en nära anhörig har fått CANCER! så jag är rätt så ledsen!

Carpe Diem troswe / (Tommy)
 
Ja det kan han, ser några vackra fina (dyra) knivar här... Själv så köper jag knivar som jag använder, har inte råd till knivar i flera K , Men visst dreglar man när man ser vissa skönheter... Men för mig räcker en mora-kniv, en gränsfors-yxa, en Sandvik-såg etc.

~Paul~ tackar för dina fina kunskaper om knivar, man lär sig... Önskade jag kunde bidra med något till dig och andra här på forumet, men som gammal militär kan jag andra verktyg som inte är precis Jakt, men jag kan inte dela dessa kunskaper här! Utan jag slänger in lite annat som kan kanske vara matnyttigt...

Ber om ursäkt idag! Har tagit lite starkt idag... Men en SORG har uppenbarat sig nu i horisonten, en nära anhörig har fått CANCER! så jag är rätt så ledsen!

Carpe Diem troswe / (Tommy)
Som tur är finns det inget krav på motprestationer på forumet :). Tackar tillbaka för de vänliga orden!

Oj, va tråkigt att höra om din anhörig! Hoppas att det löser sig trots allt. De har ju bättre och bättre behandlingsmetoder. Men visst, jag förstår helt och hållet att du känner för att kapa topparna med lite flytande tröst.

~Paul~
 
Som tur är finns det inget krav på motprestationer på forumet :). Tackar tillbaka för de vänliga orden!

Oj, va tråkigt att höra om din anhörig! Hoppas att det löser sig trots allt. De har ju bättre och bättre behandlingsmetoder. Men visst, jag förstår helt och hållet att du känner för att kapa topparna med lite flytande tröst.

~Paul~

Tackar för dina ord! Vi är ju egentligen inte mer än människor eller vad dom sa å (svt vetenskapsenvärd) och det dom sade är ju oxå så sant! Vi alla är Stjärnstoft!
 

Cannonball

Gäst
4. Den var ju riktigt fin, tack för tipset! Skall absolut överväga EKA. Vad är det för slipning på den?

Jag har också en EKA W11, den slipar du med fördel om till konvex egg. Det blir en helt fantastisk kniv jämfört med original slipningen.
 

Bilagor

  • a09cf6358515bacb55c6927891931a45.jpg
    a09cf6358515bacb55c6927891931a45.jpg
    51.8 KB · Visningar: 871
Ser bra ut. Kul att se lite moddningar. :)


Mer o mer har jag tittar efter lite äldre o nyare case fällknivar. Vad tror du om dem Paul?

mvh Kimmo
Gillar också den gamla stilen som man finner bl a hos Case fällisar. Har inte så många själv dock, tyvärr. De nyare är ofta kopior på gamla beprövade modeller. Borde funka, men saknar på något sätt själ jämfört med de gamla.

~Paul~
 
re

Tänker som du Paul. De äldre är nog de som snart ska bli mitt nästa samlande :)
Har lite kontakter som kan hjälpa mig hoppas jag :) Återkommer när jag har min första. :)
 
Flipp eller flopp?

Kan den här knivmodellen bli en hit eller en ny favoritkniv hos någon? Tillverkad i Japan med AUS8-stål.

Tankar och funderingar mottages gärna!
 

Bilagor

  • japansk.jpg
    japansk.jpg
    166.1 KB · Visningar: 822

Liknande trådar