Med bättre paddlar följer ett bra smältlim samt ev krympslang med från tillverkaren.
Min erfarenhet är att smältlim funkar, men att paddeln behöver limmas om efter typ ett år. Den lossnar inte så fort, men vatten kan leta sig in, och det är nog ett bra tecken på att det är dags att limma om.
Har även haft en paddel som hade lite onödig stort spel mellan skaft och blad, och där höll det sämre, jag tappade inte blad, men de vred sig till slut... Lite eltejp eller krymslang kan alltså vara bra som lite backup, du kanske hinner märka att det vrider sig innan bladet lossnar helt.
Min nuvarande paddel har dock varit limmad i snart tre år, och den är nog i stort sett tät ännu.
Epoxi är möjligen starkare, men om man tänker sig vanlig snabbepoxy (Araldit och liknande) så verkar den brytas ned och bli opålitlig på samma tid som smältlim.
(Troligen har det också betydelse hur hårt man tar i samt hur ofta man paddlar.)
Att limma sin paddel tillhör dock baskunskaperna för en kanotist ungefär på samma sätt som en cyklist oftast lär sig byta däck, tycker jag.