Knepigt, med min gissning har jag bara Sukkiejávrrie framför mig och där får jag inte ihop det.........hoppas någon annan kan förstå ledtråden!
Ledtråden är lite dubbelbottnad och och syftar inte på tjärnen.
Calle
Knepigt, med min gissning har jag bara Sukkiejávrrie framför mig och där får jag inte ihop det.........hoppas någon annan kan förstå ledtråden!
Du kanske gick förbi Mahttejavrrie?
Hmm, kan det vara Riehkiere som vi ser igen där borta? Vilken sjö är det som syns i förgrunden i så fall? 1011?Fick du frossa Per?
Calle
Hmm, kan det vara Riehkiere som vi ser igen där borta? Vilken sjö är det som syns i förgrunden i så fall? 1011?
Det var lurigt! Men Calle, är du helt säker på tjärnen? I flygbilden är det en massa vide på nordsidan av vattnet, stämmer dåligt med din bild. Jag stod just i begrepp att gissa på Båssajávrrie där terrängen mer liknar ditt foto.
Kan du ange koordinaterna för fotoplatsen Calle?
Det där var väl tveksamt om det skulle vara godkänt. Visserligen gissade jag rätt på berget i fonden men när det gällde vinkeln och positionen så var jag ju ute och cyklade ganska rejält (då var ju faktiskt Simons gissning närmare)...Visst är det Riehkiere, rätt två gånger på samma fjäll!
Det är dock en annan fotoriktning och tjärnen är Skrabmiejávrátje, ungefär 2,5 km från Mahttejavrrie. Så man ser således Riehkiere ur en annan vinkel än på Pers bild.
Ledtråden på Pers gissning att svaret fanns framför dig syftade på att svaret Räker/Riehkiere stod längst upp på den sidan, #7585.
Ny bild!
Calle
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |