Känner ni till någon i Sverige som gör kvalitetsslidor av kydex eller kydex och läder kombinationer? Har googlat lite men hittar mest folk från utlandet. Ska införskaffa en mindre friluftskniv men vill se om det finns bra möjligheter att skaffa custom slida först. Jag har beställt från Holland tidigare, men jag stödjer hellre någon i Sverige om denna person existerar!
Den här killen finns ju:
http://www.kydex.n.nu/
Men du, ska du inte testa själv?
Jag har precis handlat hem kydex, rörnitar+verktyg från nordellknives och byggt mig en kydexpress. Väntar på en Mora Companion som ska få orange fodral. Sen när jag blivit fingerfärdig ska jag göra fodral till en EDC som är på väg från Seveds smedja
Sen kan man ju göra kydexbrallor till andra prylar. Jag tänkte göra ett kombifodral till min EDC-kniv och lampa (Vic Compact och 4sevens Mini Quark), så de slipper ligga och skramla i jackfickan.
Jag har också funderat på det där med läder på utsidan som du nämner (är det martin Sheats i Holland?), det är riktigt snyggt. Och steget borde inte vara så stort att ta efter hand...?
Paul och Seobserver, tack för svaren ang Swede 88. Kort handtag är klart ett "aber" för mig och min labbar...Är annars förtjust i det tunna smidiga bladet. Men man kanske ska låta bli då, har ju redan något spännande på väg från Seved
/M