Ja, det blev en lång och vindlande tråd av detta. Självklart har försäljaren formellt sett helt rätt, jag har inget kvitto, jag och kanske många med mig sparar ju inte ett kvitto på 59 kr för en gasolburk. Ventilen var skadad p.g.a. att jag - när burken inte funkade skruvade till lite extra i tron att jag hade skruvat på den för löst.
Min poäng med detta är att känslan när man nekas ett byte av en burk för 59 kr är att jag då, som någon var inne på, känner att mitt värde som kund inte är speciellt högt. Kan tycka det är lite konstigt eftersom snittvärdet av varje transaktion som en kund lämnar efter sig måste vara rätt högt i den typen av butik.
ÄVEN om jag skulle vara en gnällig rättshaverist så borde det ju ändå löna sig att låta mig byta min tub för 59 kr, det räcker ju att jag handlar där en gång till så har de tagit igen den skadan med råge...
59 kr, no big deal, nästa tub köper jag på Biltema och mina framtida inköp av friluftsprylar hamnar i andra butiker än NK.
Peace